fredag den 9. august 2019

"Dumsmart"

Hvad har du på hjerte?

Det er et spørgsmål Facebook stiller os alle, når vi skal lave et opslag på vores tidslinje.
Det er et godt spørgsmål, som kan besvares på mange forskellige måder.

Jeg hylder Facebook, for HERINDE kan selv den mest håbløse skribent komme til orde.
Det er hér det snér. Jeg kan bande og svovle, svine mine med-skribenter til, være seriøs, klog, dum eller som Hendes Majestæt Dronning Margrethe nr. 2 udtrykte det i 1984 i sin nytårstale:
“Og så kommer vi med vores dumsmarte bemærkninger” (Hun mente naturligvis os, befolkningen) emnet var om udlændingene.
Men det er en helt anden historie.

ALTSÅ, jeg KAN være og ER dumsmart herinde på Facebook. For at sige det på en lidt anden måde: Her er det for det meste mig og resten af almuen, der har ordet.
De andre - dem som har mundtøjet i orden, nemlig kendisserne, de kan boltre sig i TV og andre steder og fortælle om sig selv i timevis og være skide kloge på vores vejne.
Dem vil jeg også kalde - med Majestætens tilladelse:
“Dumsmarte”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar