fredag den 9. august 2019

Jeg - et konkurrence-menneske

Undskyld jeg forstyrrer

Den danske ordbog definerer ordet "konkurrencemenneske" sådan:
Konkurrencemennesket er en ambitiøs person, som yder en maksimal indsats i en presset konkurrencesituation.

Det er da til at forstå.
Det er blot lidt akavet, at høre den sætning fra en person, som står midt i en hård konkurrence. HVIS vedkomne IKKE var et konkurrencemenneske, dystede han/hun nok ikke med andre konkurrencemennesker.
Faktisk er det en sætning, som går igen og igen fra disse mennesker lige midt i en dyst.

Jeg er IKKE et konkurrencemenneske. Faktisk kedede det mig i skolen, når vi skulle dyste på ord eller andet. Jeg er også helt færdig,, hvis man skal spille kort eller banko. Alt, hvad der bare har den mindste berøring med konkurrence, holder jeg mig langt væk fra - hvis det kan lade sig gøre.

Derimod kan jeg sagtens sidde og kikke på konkurrencer i TV. Det er sjovt at se, hvad de kan, og hvem der vinder.
Men hov!! Jeg selv konkurrerer på en måde, men det er med mig selv. Her er der kun en vinder eller taber - mig. Jeg træner hver dag i at skrive, så alle kan forstå, hvad jeg mener.

Sommetider får jeg at vide, at jeg kun viser min negative side, og SÅ har jeg tabt til mig selv. Jeg hopper op på hesten igen og rider videre og håber på, at jeg er bedre til at formulere min satire lidt tydeligere.
Min dansklærer i skolen sagde engang til mig, at jeg aldrig ville kunne lære at skrive bare een sætning.
Spådomme er til at modarbejde, og det er nok den allerstørste konkurrence med mig selv, jeg nogensinde har udført.
Måske vinder jeg en dag, og så vil jeg udbryde:
"Jeg er et konkurrencemenneske"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar